Tuesday 14 June 2011

BAB 13

“Iman dah balik?” Tanya Fenn yang sedang menonton televisyen. Esyani yang sedang memasukkan twiesty ke dalam mangkuk si Comel, berpaling ke arah Fenn.

“Belum!” Jawab Esyani sepatah.

“Iman gi mana hah! Takkan gi wat laporan polis plak!” Tanya Fenn lagi.

“Eh mana la aku tau...hang pun, takkan semuanya hang nak tanya aku!”

“Dah hang aku tengok rapat gak ngan Iman, tu la sebab aku tanya... mana la tau Iman gitau hang kaa....,” Jawab Fenn.

“Takder punn!” Jawab Esyani. Dia melabuhkan punggung di sebelah Fenn yang sedang menonton Senario.

Seketika kemudian kedengaran kereta masuk ke perkarangan rumah sewa yang menenpatkan tiga sahabat itu. Esyani dan Fenn bergegas ke pintu. Mulut mereka terlopong melihat sebuah kereta Wira S.E terparkir di situ. Iman kelihatan keluar dari situ dengan menjinjing sesuatu.

“Kau beli keta baru ke? Tanya Esyani dan Fenn serentak. Iman yang sedang menuju ke arah mereka tersenyum. Mengiyakan tidak, menidakkan pun bukan. Esyani dan Fenn kehairanan. Dia melintasi Esyani dan Fenn dan menuju ke arah dapur.

“Korang dah makan?” Tanya Iman tanpa mempedulikan pertanyaan dua orang sahabatnya.

“Belum!” Jawab Fenn sepatah.

“Nasib baik! Aku dah beli mee sup. Korang makan la. Aku nak gi mandi kejap!” Beritahu Iman sambil berlalu menuju ke biliknya. Esyani dan Fenn hanya memerhati Iman hilang dari pandangan. Mereka saling berpandangan dan menjungkit bahu tanda tidak tahu apa- apa sebelum menuju ke dapur

No comments:

Post a Comment